Sürücü Eğitiminde; Kalitenin ve Güvenilirliğin Adresi.
saat...

 

 

 

23 Aralık 2017 Teorik Sınavı

 

SAKARYA

 

 

 

Faydalı Bilgiler : Pratik Bilgiler




Pratik Bilgiler

Buji'nin görevi:

Bobin tarafından oluşturulan yüksek gerilimi yanma odasına iletmek ve yoğunlaşmış yakıt hava karışımını elektirik kıvılcımı yoluyla elektrodlar arasında ateşlemek.Bujinin iyi çalışmasını sağlayan en önemli unsur kıvılcım boyudur.

Motor ve Buji:

Bujideki tırnak aralığı ideal konumunda değilse,buji yeni olsa bile yakıt-hava karışımı iyi ateşlenmez.Buna bağlı olarakda motorun yanma odasındaki patlama zayıflar ve motorun gücü azalır.Araçtaki yakıtın çoğu yanmadan egzosdan çıkar ve yakıt sarfiyatı artar.

Hava filtresine bakın:

Kış mevsimi önceden hava filtresini kontrol etmek,temizlemek veya kullanılmayacak durumdaysa değiştirmek gerekir.

Üzerinde yağ birikintisi varsa:

Motordaki yanma odasına fazla yağ girmesi sonucu oluşur.Bunun sonucunda kıvılcım olması gerekenden daha az gerçekleşir.Otomobilin performansı düşer,yakıt tüketimi artar.Bu gibi durumlarda motor revizyondan geçirilmelidir.

Üzerinde Kurum Oluşmuşsa:

Karbüratör ve enjeksiyon ayarında bozukluk oluşmuş demektir.Bu gibi durumlarda motorda ateşleme kesikliği olur ve soğuk havalrda araç zor çalışır.Çözüm için hava filtresinin kontrol edilmesi,karbüratör ve enjeksiyon ayarının yapılması gerekir.


Buji nasıl çalışır?

Merkez elektrottan toprak elektrota atlayan kıvılcım,çevresindeki yakıt-hava karışımının yanma işlemini başlatır.

Ne zaman değiştirilmeli?

- Aracınız normalin üzerinde yakıt tüketiyorsa
- Motorunuzda ateşleme kaçağı olduğunda
- Motorunuzun performansında azalma olduğunda.

Ne zaman kontrol edilmeli?

- Motorunuzun avans ayarını yaptırdığınızda
- Motor testi yaptırdığınızda
- İkinci el bir araç satın aldığınızda.

Ateşleme bujileri markaları:

- Bosch
- Champion
- Beru
- Valeo
- NGK


KASKO YAPTIRIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

- Fiyatın öncelikli tercih olarak dikkate alınmaması gerekir.Hasarı en çabuk ve eksiz ödeyen firmaların tercih edilmesi gerekir.

- Poliçede belirtilen araç değeri,aracınız yeni ise anahtar teslim fiyatı,kullanılmış ise piyasa fiyatı ile aynı olmasına dikkat edilmesi gerekmektedir

- Ferdi Kaza Sigortası ve İhtiyari Mali Mesuliyet Sigortasından verilen teminatlara ve ödenecek prime dikkat edilmesi gerekiyor.Piyasada primi düşük göstermek amacıyla bu teminatlar düşük tutuluyor.

- Poliçedeki genel ve özel şartların iyi okunması gerekiyor.Grev,lokavt,deprem,sel gibi teminatların bulunup bulunmadığının kontrol edilmesi gerekiyor.

- Teminatlar dışında dikkat edilmesi gereken diğer bir konu ise primlerin ödeme tarihleri.Çünkü poliçede yazılı tarihlerden itibaren 15 gün içinde prim taksisi ödenmediği takdirde,sigorta teminatı durduruluyor.Bu tarihten sonra meydana gelecek hasarlar ise ödenmiyor.

- Prim taksitleri acentelere veya şirketlere elden yatırıldığında karşılığında mutlaka makbuz alınması gerekiyor.

- Poliçenin enflasyona karşı endeksli olup olmadığına dikkat etmek gerekiyor.

- Hazine müsteşarlığı tarafından her üç ayda bir belirlenen ve şirketlere bildirilen araç kasko değeri esas alınarak,kasko poliçesinin düzenletilmesi gerekiyor.


Kaza sonrası yapılması gerekenler


- Kaza sonrası otomobiller hareket ettirilmeden ilgili trafik şubelerine haber vermek ve trafik polislerinin zabıt tutmalarını beklemek gerekiyor.(Eğer kaza bölgesinde trafik şubeleri yerine jandarma varsa,jandarmalar zabıt tutuyor)

- Alkol muayenesi yapılması gerekiyor.

- Sürücünün kazanın meydana geldiği yerden veya tutanaklar tutulduktan ve araç tamirhaneye çekildikten sonra sigorta şirketlerine haber vermesi gerekmektedir.

- Bu işlemler sonrasında sigorta şirketi hasarın bedel tespiti için eksper gönderir.Eksperin hasar tespit çalışmaları sırasında hasar dosyasının tamamlanması ve para alınabilmesi için tutulan tutanağın tasdikli örneğini,alkol muayenesi örneğini ve aracın ruhsatının fotokopilerini tamin etmesi gerekiyor.

- Aracınızın hasarlı durumunu gösteren fotoğrafları çektirmesi gerekiyor.



İKİNCİ EL OTOMOBİL ALIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

- Otomobilin motorundan şanzımanına, kaportadan döşemesine kadar dikkatle inceleyin. Mümkünse satın almaya bir otomobil tamircisi ile gidin.

- Otomobilin çalıntı olup olmadığını anlamak için motor ve şase numaralarını,ruhsattaki motor ve şase numaraları ile karşılaştırın. Çalıntı otomobil aldıysanız ödediğiniz paradan olacağınız gibi,çalmadığınızı ispatlayana kadar uğraşmanız gerekecektir.

- Otomobili mutlaka deneyin.Tanıdığınız bir tamirci veya kaportacıya götürüp kontrol ettirin.Kaza geçirip sonradan toplanmış olabilir.

- Vergi numarası uygulaması sayesinde artık ruhsatıüzerinize almamak gibi bir durum sözkonusu değildir. Yine de aykırı uygulamalar olabilmekte.Bunun için mutlaka Ruhsat sahibi ile anlaşmaya çalışın.

- Otomobil sahibi ile anlaştığınızda,otoyu ücretini ortaklaşa ödeyeceğiniz bir otoparka teslim edin.Trafik Şube Müdürlüğü'nden otomobilin hilesiz olup olmadığını öğrendikten sonra,otomobilin sahibi ile birlikte otomobili çözün.

- Son zamanlarda rent a car şirketlerinden kiralananlar oto pazarında satılmakta.Bu otomobilleri alan kişiler ise mağdur durumda kalabiliyorlar.Bu nedenle otomobilin sicilini araştırmadan asla kaparo vermeyin.

 

 

 

 

 
 
 
  • Nufus Cuzdanı
    Diploma Aslı
    2 Adet Biometrik Resim
    Sağlık Raporu
    Sabıkası olanlar için Sabıka Kaydı
 
 
Semerciler Mah. Milli Egemenlik Cad. No:53 Kat:1 Adapazarı/SAKARYA
Telefon : 0 264 281 92 90    Fax : 0 264 281 92 91   E-Posta : info@basoglusurucukursu.com.tr

 

   

 

Tasarım ve Programlama : Seçkin AYTAÇ